W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia wzrasta zapotrzebowanie na lokale gastronomiczne specjalizujące się w diecie roślinnej. Jest to niewątpliwe intratny nurt dla osób przedsiębiorczych, które pragną rozkręcić własny biznes. Dziś podpowiemy im, co wziąć pod uwagę, otwierając restaurację wegańską.

Weganizm to sposób żywienia wykluczający z codziennej diety wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Podstawą jadłospisu wegan są głównie warzywa, owoce, ale też nasiona, orzechy, strączki czy kasze. Co ciekawe, WHO uznała dietę wegańską za całkowicie bezpieczną dla zdrowia, a nawet chroniącą nasz organizm przed chorobami cywilizacyjnymi. Nic więc dziwnego, że świat „oszalał” na punkcie weganizmu, a lokale serwujące tego rodzaju kuchnię wyrastają jak grzyby po deszczu. Jeśli i tobie chodzi po głowie tego typu biznes, to mamy dla ciebie 4 cenne wskazówki, jak przebić się w branży.

Jakość jedzenia

Wysoka jakość serwowanych potraw to absolutna podstawa. Ludzie będą przychodzić do ciebie właśnie po to, by smacznie i zdrowo zjeść. Musisz więc zainwestować w dobre jakościowo składniki ze sprawdzonych źródeł. O walory zdrowotne i smakowe podawanych w lokalu potraw zadba także wysokiej klasy sprzęt gastronomiczny. Wśród wyposażenia powinny znaleźć się takie urządzenia jak: piekarnik, parowar, wielofunkcyjny robot kuchenny, sokowirówka czy maszyny do rozdrabniania warzyw. Ułatwią i przyspieszą one pracę oraz umożliwią przygotowanie potraw w najzdrowszy sposób. W kwestii zdrowia warto także pamiętać o dobrej jakości drobnym sprzęcie gastronomicznym, takim jak garnki czy patelnie, które również odpowiadają za standard przyrządzanych posiłków.

Wystrój lokalu

Postaw na minimalizm i naturalność, z tym bowiem kojarzy się dieta wegańska. Warto zastosować w wystroju ekologiczne rozwiązania np. nadając drugie życie zużytym meblom, bądź wykorzystać rzeczy z recyklingu. Ideologia wegańska to przecież także dbanie o środowisko.

Odpowiednia lokalizacja

To bardzo ważny aspekt. Restauracja wegańska powinna znajdować się jak najbliżej potencjalnych klientów. Przed kupnem czy wynajęciem lokalu zastanów się więc, wśród jakiej grupy docelowej można znaleźć najwięcej wegan. Może będą to studenci albo pracownicy korporacji? Sprawdzą się też tzw. „modne dzielnice”, w których lubią pokazywać się młodzi ludzie najczęściej zainteresowani nowinkami kulinarnymi.

Promocja

Weganizm to domena ludzi młodych, których życie toczy się w social mediach. Koniecznie więc załóż własną stronę internetową, facebooka, instagrama, a może nawet snapchata. Głównie bowiem te platformy będą przyciągać twoją klientelę. Ponadto dobrze jest pomyśleć o ciekawych wydarzeniach, które mógłbyś organizować w swoim lokalu np. warsztaty kulinarne, wykłady na temat weganizmu
czy ekologii. Taka szeroko pojęta promocja pozwoli Ci stworzyć rozpoznawalną i zapamiętywalną markę oraz wyróżni Cię na tle innych, wegańskich lokali.