Kolejna edycja Food Business Forum za nami! 13 września w Sheraton Warsaw Hotel po raz piętnasty spotkali się przedstawiciele szeroko pojętej branży gastronomicznej, by na wysoce merytorycznym poziomie debatować o najważniejszych trendach, aktualnościach, analizach i prognozach. Na zakończenie wydarzenia po raz szósty już wręczono nagrody Food Business Awards i Supplier of the Year 2017. Co zapamiętamy z tegorocznej edycji Forum?

Poruszone tematy

Tym razem w programie znalazły się mi.in. prelekcje pt. „Jest dobrze, ale czy może być jeszcze lepiej? Prognozy, trendy, zmiany na polskim rynku gastronomicznym” oraz „Ekologiczne produkty, sprawna dostawa czy świetnie opinie blogerów? Polacy o jedzeniu na mieście” (pierwsza część spotkania, w godzinach porannych). Poza tym przedstawiony został tegoroczny raport o rynku dowozów jedzenia z uwzględnieniem rozwoju poszczególnych segmentów, nowych marek, trendów w branży czy porównania działalności dużych sieci z restauratorami niezależnymi. O godzinie 11.00 miało miejsce posiedzenie Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu.

Popołudnie przeznaczono na referat „Po pierwsze lokalizacja – wybór, aspekty prawne, wykorzystanie potencjału”, po którym odbył się panel dyskusyjny na tematy analizy rynku i doboru odpowiedniego lokalu pod gastronomiczny biznes, sposobów wykorzystania potencjału przestrzeni, zagadnień prawnych dotyczących najemców oraz charakterystyki regionów. Kolejny referat dotyczył konkurencji – „Nic tak nie rozkręca firmy, jak rosnąca konkurencja – doświadczenia branży”. Podczas panelu dyskutowano przede wszystkim o tym, jak prowadzić uczciwą konkurencję, która zawiera się w granicach prawa.

Ostatni referat i panel dyskusyjny poświęcone były tematowi „Personel – rekrutacja, utrzymanie, budowanie zespołu, ścieżki kariery, kompetencje”. Mówiono m.in. o kwestiach pracowniczych, a więc sposobach tworzenia umów, ofert pracy, o systemach motywacyjnych i marketingu pracowniczym. Znalazło się również miejsce na analizę danych z rynku pracy.

Nagrodzeni – uznanie i wpływ na pozytywny wizerunek restauracji

Końcowym, a jednocześnie jednym z najbardziej uroczystych elementów wydarzenia Food Business Forum była gala Supplier of the Year 2017 i Food Business Awards 2017. W pierwszym konkursie nagrodzono firmę SCM, dystrybutora produktów Monin i urządzeń Vitamin, firmę Henry Kruse Polska, dystrybutora profesjonalnych środków czyszczących oraz firmę Aviko, producenta frytek. Wśród laureatów drugiego konkursu znaleźli się m.in. Farina Bianco (kategoria debiut konceptu gastronomicznego), Etno Cafe (nowatorska strategia marketingowa), Gringo Bar (efektywny rozwój marki), Amrit Oriental Food (fast-food) oraz A nóż widelec (stołówka/kantyna/restauracja pracownicza). Swoje osiągnięcia zaprezentowali tu także laureaci zeszłorocznej edycji. Supplier of the Year służy promocji najlepszych dostawców w sektorze HoReCa w naszym kraju. W tym roku wręczenie nagród odbyło się po raz pierwszy. Food Business Forum jest z kolei okazją do wypromowania najlepszych lokali i innych firm gastronomicznych. To wyraz uznania dla właścicieli i kadr polskich restauracji.

Czym jest Foof Business Forum? Jakie ma znaczenie?

Jak mówią stali uczestnicy wydarzenia, Food Business Forum jest „jedyną, oryginalną i najbardziej efektywną platformą dyskusji o tym, co najważniejsze dla gastronomii”. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy przeróżnymi przedstawicielami branży, od właścicieli, menażerów restauracji, prezesów sieci, przez dostawców, po kupców i wystawców. Wśród uczestników znalazły się m.n. doskonale znany z oferty naszej hurtowni sprzętu gastronomicznego producent urządzeń do obróbki cieplnej dla kuchni profesjonalnych Rational oraz Stalgast, a także producent profesjonalnych środków czystości Voigt. Poza licznymi dyskusjami na wysokim poziomie, podczas Forum można pozyskać wiele cennych kontaktów biznesowych, które w przyszłości pomogą rozwinąć własny biznes.

Food Forum Business jest bardzo inspirującym wydarzeniem – zjeżdżają tu ludzie sukcesu z całej Polski i każdy, kto żądny jest historii rozwoju najlepszych restauracji w Polsce, ma tu szansę o nich usłyszeć. Ciekawym elementem Forum są tzw. Business Speed Dating, które pozwalają w bardzo krótkim czasie (4 minuty) zapoznać się z potencjalnymi klientami lub kontrahentami i porozmawiać z nimi na bardzo konkretne tematy. „Szybkie biznesowe randki” odbyły się w godzinach 9.00-13.30 oraz 14.45-18.00.

Organizatorem spotkania Food Business Forum jest BROG Marketing, wydawca czasopism takich jak Nowości Gastronomiczne i Świat Hoteli oraz serwisu horecanet.pl.