Zamawianie jedzenia przez Internet staje się coraz bardziej popularne. U młodszych pokoleń ten sposób kontaktu z restauracją wypiera tradycyjny telefon i staje się najważniejszym kanałem sprzedażowym. Jest to nie tylko chwilowa moda, ale znak naszych czasów, który z czasem może zupełnie wyprzeć zamówienia telefoniczne. W dzisiejszym artykule przedstawiamy najważniejsze korzyści płynąca dla gastronomii z wdrożenia systemu zamówień online.

Większa liczba zamówień

Wdrażając system zamówień online w naszej restauracji, tworzymy jeszcze jeden kanał sprzedażowy. Poszerza to ilość możliwych zamówień oraz zwiększa grupę potencjalnych odbiorców. Osoby zamawiające przez Internet to często bowiem zupełnie nowy typ klienta, któremu rzadko zdarza się zamawiać jedzenie przez telefon lub osobiście odwiedzać restaurację.

Wzrost wartości zamówień

Umożliwiając klientom zamawianie dań online, stwarzamy szansę na uzyskanie wyższej wartości samych zamówień. Klient bowiem ma dostęp do pełnej oferty lokalu. Może ją w spokoju przejrzeć, a towarzyszące zdjęcia potraw dodatkowo zachęcają do dodania jedzenia do koszyka. System zamówień przez Internet umożliwia także wprowadzenie automatycznych podpowiedzi, które w subtelny sposób zasugerują klientowi oferty mogące przypaść mu do gustu.

Brak błędów w zamówieniach

Zamawianie online właściwie w 100% eliminuje pomyłki ze strony osoby przyjmującej zamówienie. Minimalizuje to możliwość dostarczenia klientowi błędnego dania, a co za tym idzie, zwiększa poziom zadowolenia zmawiającego.

Tworzenie bazy klientów

Zamawianie przez Internet to najprostszy sposób do tworzenia bazy klientów, u których istnieje duże prawdopodobieństwo, że do nas wrócą. Przy zamówieniach zyskujemy dane osobowe, które możemy przechowywać i wykorzystywać do późniejszych celów marketingowych. Uzyskane informacje umożliwiają dostosowanie indywidualnych ofert, zniżek i rabatów, które możemy przesyłać klientom mailem lub smsem.

Zwiększenie wydajności pracy

Zamawianie online ułatwia prace całemu zespołowi. Ogranicza bowiem ilość wytrącających z pracy telefonów. W niektórych restauracjach jest ich tak wiele, że wymaga to zatrudnienia osobnej osoby wyłącznie do przyjmowania zamówień. Usługa online likwiduje ten dodatkowy koszt.

Wyższa jakość obsługi

Dzięki systemowi zamówień internetowych możemy budować bazę klientów, sprawdzać historie ich zamówień, personalizować je i dostosowywać do aktualnych potrzeb. Dzięki czemu jakość usługi wzrasta, klienci są bardziej zadowoleni i istnieje większa szansa na to, że do nas powrócą. Znając ich preferencje, mamy też większy repertuar działań, by ich do tego zachęcić.

Ponadto zamawianie przez Internet jest zawsze dostępne. Klient nie spotka się z zajętym sygnałem telefonu, który często powoduje rezygnację z zamówienia jedzenia w danym miejscu.

Źródło opinii

Internet stał się obecnie głównym źródłem opinii o punktach gastronomicznych. Wykorzystanie systemu online zachęca klientów do oceny jakości obsługi, do której dostęp mają inni użytkownicy. Uzyskanie wysokich wyników to gwarancja przyciągnięcia kolejnych zamawiających, a co za tym idzie zwiększania ilości zamówień i zarobków restauracji.

Źródło statystyk

System zamówień online gromadzi również całą gamę statystyk, których analiza umożliwi nam udoskonalenie naszej usługi, a co za tym idzie stworzenie restauracji jeszcze bardziej przyjaznej klientom i w pełni odpowiadającej ich potrzebom.